Condiții generale privind
furnizarea Aplicației Paypoint
1. Definiții
În înțelesul prezentului Contract, termenii de mai
jos vor avea următoarele semnificații:
- “Amprenta digitala” –
amprenta digitală a Clientului, astfel cum a fost aceasta înregistrată în
dispozitivul utilizat (tabletă și/sau smartphone), și care este
folosită de Client, împreuna cu Codul utilizator, pentru accesarea Aplicației Paypoint.
Clientul poate opta pentru utilizarea Amprentei digitale în secțiunea
“Autentificare cu amprentă” din Aplicația Paypoint pentru
tabletă/smartphone, numai după: (i) înregistrarea dispozitivului
pentru utilizări viitoare și (ii) înregistrarea amprentei în
dispozitivul utilizat. Aceasta optiune poate fi dezactivata oricand de
catre Client, din meniul anterior menționat.
- „Aplicația Paypoint” – aplicația furnizată Clientului de către Paypoint,
cu Parola, în funcție de opțiunea Clientului exprimată la
momentul solicitării serviciului, serviciu ce permite efectuarea de
Tranzacții, pe baza Elementelor de securitate.
- „Autentificare” –
procedura care permite Paypoint sa verifice identitatea
unui utilizator al operațiunilor de plată sau valabilitatea
utilizării unui anumit instrument de plata și care include utilizarea
Elementelor de securitate ale utilizatorului;
- „Clientul” –
persoana fizică care utilizează Aplicația Paypoint,
prin descărcarea acesteia pentru tabletă/smartphone din Google Play sau
App Store și care devine utilizator al Aplicației Paypoint.
- „Codul PIN” –
parola numerică formată din 6 cifre care trebuie tastată de fiecare dată
când se accesează o funcție securizată din meniul Aplicației Paypoint.
Clientul își va alege codul PIN la momentul primei plati initiated
in Aplicația Paypoint și va păstra
confidențialitatea cu privire la codul ales. După alegerea codului
PIN, Clientul va fi întrebat dacă vrea să își activeze soluția
de validare plăți folosind Amprenta digitală sau Identificare facială
(dacă dispozitivul pe care îl folosește îi permite acest lucru).
- „Codul de tranzacție” – parola numerică formată din cifre, generată de Aplicația Paypoint sub
denumirea “tranzacție”atunci când Clientul dorește
efectuarea unei operațiuni.
- „Cod PIN Tranzacție” – parola numerică sau alfanumerică generată în urma unei
Tranzacții care permite achiziționare de servicii de
telecomunicații prepaid (ex : încărcare electronică,
televiziune) sau servicii de plăți – monedă electronică.
- „Cont de Utilizator” –
o colecție de setări folosite de diverse sisteme de operare pentru a
înțelege preferințele utilizatorului și pentru a controla
fișierele și folderele pe care acesta le accesează, sarcinile pe
care le poate executa, dispozitivele și resursele pe care le poate
folosi, etc. Orice cont de utilizator are următoarele caracteristici:
- Un nume de cont
- Un identificator unic
- O parolă
- Un tip de utilizator
- „Contractul” –
Contractul privind furnizarea Aplicației Paypoint,
Contract format din: Cererea privind furnizarea Aplicației Paypoint pentru
persoane fizice și Lista de Taxe și Comisioane pentru persoane
fizice, dacă se aplică. Data încheierii Contractului este data la care
Clientul își înregistrează Contul de Utilizator. Aplicația Paypoint poate
fi accesată prin:
- crearea unui cont, prin completarea următoarelor
informații: adresa de e-mail, parola, nume și prenume.
- crearea unui cont, prin completarea următoarelor
informații: adresa de email, nume și prenume, fără parolă
- accesând contul pe care utilizatorul îl deține
la Facebook, Google sau Apple în vederea conectării în Aplicația Paypoint.
Utilizatorul este obligat să completeze datele solicitate. În lipsa
completării acestora, nu poate utiliza Aplicația Paypoint.
- „Elementele de securitate” – caracteristicile personalizate furnizate Clientului de
către Paypoint în scop de autentificare necesare
accesării/utilizării Aplicației Paypoint.
- „Instrucțiune autorizată” – orice instrucțiune transmisă prin intermediul Aplicației Paypoint și
considerată irevocabilă de către Client prin introducerea Parolei.
- “Lista de Taxe și Comisioane” – înseamnă lista comisioanelor și taxelor aplicabile
Tranzacțiilor.
- „Paypoint” – Paypoint
Services S.R.L., persoană juridică, constituită şi funcţionând în baza
legilor din România, având sediul social în București, Piața
Charles de Gaulle, nr.15, etaj 8, cod poștal 011857, înregistrată sub
nr.J40/4785/2007 la Oficiul Registrului Comerțului București,
avand cod de înregistrare fiscală RO 21307815; telefon: 0786.22.55.77,
e-mail [email protected].
- „Parola” – parola
unică aleasă și activată/validata de Client la prima accesare a Aplicației Paypoint.
Parola este utilizată pentru accesarea și autorizarea
operațiunilor în Aplicația Paypoint.
- “Recunoașterea facială” – recunoașterea facială a Clientului, astfel cum a fost
aceasta înregistrată în dispozitivul utilizat și care este folosită
de Client, împreună cu Codul utilizator, pentru accesarea Aplicației Paypoint.
Clientul poate opta pentru utilizarea Recunoașterii faciale în
secțiunea “Autentificare cu Face ID” din Aplicației Paypoint,
numai după înregistrarea amprentei faciale în dispozitivul utilizat.
Aceasta optiune poate fi dezactivată oricând de către Client, din meniul
anterior menționat. Totodată, aceasta opțiune se dezactivează
automat atunci când dispozitivul utilizat nu mai este înregistrat pentru
utilizări viitoare.
- “Tranzacție” –
reprezinta colectarea de la Client prin intermediul Aplicației Paypoint
a unei plăți efectuate de către Client, prin intermediul
Cardului, a cărei executare se bazează pe infrastructura unei scheme de
plată al unei instituții de plată (banca).
- „Zi lucrătoare” –
înseamnă zilele în care băncile sunt deschise pentru public, adică toate
zilele cu excepţia sâmbetelor,duminicilor şi sărbătorilor legale în
România.
2. Obiectul contractului
2.1 Obiectul prezentului contract îl constituie
furnizarea de către Paypoint a Aplicației Paypoint,
la solicitarea Clientului, pentru efectuarea de Tranzacții, în
condițiile convenite între părți.
2.2 Prin Aplicația Paypoint pot
fi efectuate următoarele Tranzacții, enumerarea fiind exemplificativă
și nu limitativă, astfel: efectuarea de plăți în lei,
achiziționarea unor produse/servicii din portofoliul partenerilor Paypoint,
plata facturilor de utilități către furnizorii disponibili în
aplicație, folosind una din metodele disponibile:
- Plata facturi, prin scanarea unei facturi primite
din partea unui furnizor de utilități, folosind camera telefonului;
- Selectarea unui furnizor din lista disponibilă
și configurarea acestuia, urmând pașii de pe ecran;
- Pornind de la introducerea unui identificator de
client (cod client etc) și urmând pașii de pe ecran;
- Prin deschiderea facturii PDF primite pe e-mail,
folosind Aplicația Paypoint;
- Reîncărcarea electronică de cartele SIM preplatite–
funcționalitate disponibilă pentru cartele aferente unor numere de
telefon valabile pe teritoriul României;
- Incarcare electronică directa – varianta ce permite
încărcarea unui credit direct pe un număr de telefon pe care utilizatorul
trebuie să îl completeze în aplicație;
- Incarcare electronică cu PIN – varianta ce permite
achiziționarea unui credit ce va putea fi utilizat pe orice număr de
telefon valabil pe teritoriul României, în baza unui cod PIN returnat
pentru operatorul de telefonie mobile respectiv;
- Achizitie coduri de reîncărcare – serviciu de
televiziune prin satelit. Accesul consumatorului la serviciul de
televiziune este condiționată de plata anticipată a unui abonament,
plată ce se realizează prin intermediul unui PIN;
- Plăți online – serviciu de schimb numerar în
monedă electronică, oferit în parteneriat cu PaySafeCard, Neosurf, Okto
Cash sau A-Bon;
- Plata ratelor de credit către instituțiile
financiare disponibile în aplicație;
- Vizualizarea istoricului de plăți efectuate
către furnizorii disponibili în aplicație.
2.3 Lista operațiunilor care pot fi efectuate
prin Aplicația Paypoint poate fi modificată, atât în
sensul completării cu opțiuni noi, cât și prin eliminarea sau
modificarea celor existente și este permanent actualizată pe site-ul de
internet al Paypoint (https://paypoint.ro)
3. Limitele operațiunilor de plată
3.1 Pot fi efectuate plăți în lei prin
intermediul Aplicației Paypoint, indiferent de valoarea
acestora.
4. Costuri
4.1 În cazul în care se aplică taxe și comisioane în
vederea utilizării Aplicației Paypoint, acestea sunt
prevăzute în Lista de Taxe și Comisioane.
5. Securitatea accesării serviciului. Efectuarea
operațiunilor
5.1 Pentru a preveni utilizarea neautorizată a Aplicației Paypoint,
Clientul: (i) va păstra în siguranță Elementele de securitate, scop
în care va lua toate măsurile de precauție necesare pentru păstrarea
confidentialitatii și securității acestora, pentru prevenirea fraudei
și/sau a utilizarii lor neautorizate/necorespunzătoare în acord cu
prevederile specifice din Condițiile Generale de Afaceri Paypoint și
va utiliza Aplicația Paypoint întocmai prevederilor
prezentului Contract, precum și informațiilor și
instrucțiunilor primite în acest sens de la Paypoint; (ii)
va respecta standardele de securitate comunicate de Paypoint la
momentul activării/modificării Parolei; (iii) Clientul va putea solicita
blocarea accesului cu Parola la Aplicația Paypoint contactând Paypoint la
e-mail [email protected]. Solicitarea va fi considerată validă doar în cazul în care este
transmisă de pe adresa de e-mail folosită la crearea contului în Aplicația Paypoint;
(iv) va accesa serviciul Aplicației Paypoint numai
de pe dispozitive securizate (smartphone-uri sau tablete, fără modificări ce
pot afecta securitatea dispozitivului, etc).
În cazul în care Clientul nu va respecta obligațiile
menționate, Paypoint nu va fi obligată la plata de
despăgubiri către Client.
5.2 Orice persoană care accesează Aplicația Paypoint este
prezumată a fi Clientul. Prin prezentul Contract, Clientul autorizeaza Paypoint în
mod irevocabil să execute Instrucțiunile autorizate în momentul primirii
acestora, în situația în care Clientul și Instrucțiunea
respectivă au fost identificate în mod corect în conformitate cu
dispozițiile prezentului Contract.
5.3 Paypoint va avea dreptul să nu
acționeze conform Instrucțiunii autorizate, dacă are suspiciuni că
aceasta nu a fost autorizată în mod corespunzător de către Client sau
Elementele de securitate au fost utilizate în mod necorespunzător. În astfel de
cazuri, Paypoint nu va fi obligată la plata de despăgubiri
pentru pierderi sau daune provocate de neefectuarea sau întârzierea efectuării
plăților. Clientul recunoaște că o astfel de neexecutare din
partea Paypoint nu atrage dreptul Clientului de a nu își
executa toate obligațiile asumate față de Paypoint.
5.4 După ce Paypoint a primit o
Instrucțiune autorizată, aceasta nu va putea fi revocată, modificată sau
anulată. Clientul poate solicita anularea Tranzacțiilor efectuate
prin Aplicația Paypoint, numai din motive
imputabile Paypoint.
5.5 Pentru toate anularile de plată, Clientul va solicita
în scris, utilizând soluția chat, anularea plății, furnizând, în mod
obligatoriu, următoarele informații:
- Nume și prenume Client
- Data Tranzacției
- Număr identificare Tranzactie
- Valoare Tranzactie
- Destinatar sumă plătită
- Motivul anulării Tranzacției
- Contul bancar în care se dorește restituirea
valorii Tranzacției.
5.6 În cazul sumelor cu valori mai mari de 1.500 lei sau
în cazul în care a mai existat o solicitare de anulare Tranzactie, din partea
aceluiași Client, în cursul aceleiași luni, solicitările de anulare a
Tranzactiei se transmit prin e-mail, la adresa [email protected], și vor conține informațiile prevăzute la art. 5.5.
Paypoint va verifica
respectarea acestor condiții și va autoriza anularea plății,
dacă este cazul.
5.7 În cazul autorizării anulării Tranzacțiilor,
plata va fi restituită Clientului de către Paypoint, într-un termen
comunicat de Clientului, estimat în funcție de furnizorii de
servicii/partenerii contractuali ai Paypoint. În cazul anulărilor,
comisionul/taxa aplicat(ă) Tranzacției, dacă se aplică, nu se poate
returna.
5.8 Instrucțiunile autorizate transmise de către
Client în vederea executării prin intermediul Aplicației Paypoint în
zilele lucrătoare, înainte de ora limita de primire a instrucțiunilor
Clientului (Cut-off-time) – comunicata Clientului prin Condițiilor
Generale de Afaceri, se consideră primite de către Paypoint în
aceeași zi. Dacă însa ordinele de plata sunt transmise după ora limită de
primire în vederea executarii (după cut-of-times) sau într-o zi nelucrătoare,
se consideră că sunt primite de către Paypoint în următoarea
Zi lucrătoare.
5.9 Accesul Clientului în Aplicația Paypoint se
face cu aplicarea procedurii de Autentificare strictă a clienților, prin
utilizarea Elementelor de securitate corespunzătoare, astfel cum acestea sunt
indicate în prezentul document.
5.10. Clientul este responsabil în cazul în care Clientul
va divulga Cod PIN Tranzacție către o terță persoană. Paypoint nu
va fi obligată la plata de despăgubiri către Client în cazul divulgării Cod PIN
Tranzacție către o terță persoană.
5.11. Alte acțiuni posibile pentru utilizator
în Aplicația Paypoint:
- Ștergerea de furnizori din contul său;
- Efectuarea unei plăți multiple – plata, în
același timp, a mai multor facturi de utilități și a altor
servicii disponibile în aplicație;
- Posibilitatea configurarii unor plăți în “Dashboard”,
cu opțiunea de plată ulterioară;
- Adaugarea unui card bancar, fie prin introducerea
datelor cardului bancar în momentul efectuării unei plăți, fie prin
accesarea meniului “Metode de plată”;
- Transmiterea de solicitări sau întrebări scrise
către reprezentanții Paypoint;
- Setarea metodei de securizare a plăților –
codul PIN sau sistemul biometric al telefonului (amprentă digitală sau
identificare facială);
- Configurarea tipului de notificări pe care
dorește să le primească din partea aplicației;
- Deconectarea din Aplicația Paypoint.
6. Prelucrarea datelor cu caracter personal
6.1 Definiții
În conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al
Parlamentului European și al Consiliului privind protecția
persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter
personal și privind libera circulatie a acestor date și de abrogare a
Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) –
GDPR , următoarele noțiuni înseamnă:
- date cu caracter personal – orice informaţii privind
o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”).
- persoană fizică identificabilă – persoană care poate
fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un
element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date
de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente
specifice, proprii identităţii sale fizice, fiziologice, genetice,
psihice, economice, culturale sau sociale.
6.2 Scopurile prelucrării
- Paypoint poate prelucra
datele cu caracter personal în scopul executării prezentului contract, sau
în scopul unui interes legitim, respectiv prevenirea fraudelor sau pentru
a asigura securitatea rețelei și a informațiilor în
sistemele informatice ale Paypoint. În acest sens, în
conformitate cu Art.13 GDPR, în baza prezentelor Condiții Generale,
următoarele informații se furnizează clienților (persoanelor
vizate): identitatea și datele de contact ale Paypoint Services
S.R.L. – București, Piața Charles de Gaulle nr.15, etaj 8,
CUI: RO 21307815, Număr Înmatriculare la Registrul Comerțului:
J40/4785/2007, contact: [email protected]
- Paypoint poate prelucra
date cu caracter personal pentru îmbunătățirea serviciilor,
securitate, prevenirea utilizării abuzive și necorespunzătoare a
serviciilor, gestiunea incidentelor, cercetare și analiză,
relația cu autoritățile, soluționarea disputelor și
litigii, fuziuni și achiziții, conformarea cu cerințele de
reglementare și legale specifice.
- Asigurarea accesului persoanei vizate (Clientul –
utilizator al aplicației software Paypoint) la serviciile
de plată oferite de către Paypoint.
- Procesarea plăților de către procesatorii de
plăți, prin intermediul Aplicației Paypoint.
- Validarea plăților sau după caz întreprinderea
măsurilor aferente solicitărilor de anulare a unor Operațiuni de
plată inițiate de către Client prin intermediul Aplicației Paypoint
- Informarea de către Paypoint a
persoanei vizate (Clientul) privind modificări survenite în cadrul modului
de operare al aplicației software.
6.3 Tipurile de date prelucrate
- Tipurile de date cu caracter personal pe care Paypoint le
poate prelucra – oricare din următoarele elemente: username și parola
de acces, nume și prenume, adresa de email, identificator client (cod
client în relația cu furnizorii, număr factură), detalii financiare
aferente cardurilor bancare (număr, nume deținător card,
valabilitatea cardului), număr de înmatriculare și identificare
autovehicul, date de conectare/accesare conturi (username și parola)
in rețele de socializare (Facebook) sau provideri Google și
Apple, informații prevăzute în factură sau în alt document care
atestă o obligație de plată, sumele de plată, data și ora unei
Tranzacții, adresa IP. Aceste date personale pe care Paypoint le
poate prelucra, procesa sau după caz, stoca sau transfera către Furnizorii
respectivelor servicii sunt, în principal, datele de identificare ale
Clientului care utilizează Aplicația Paypoint.
- Colectarea datelor cu caracter personal se
realizează direct de la Client, atunci când acesta descărca aplicația
software dedicată – Paypoint își creează cont în
cadrul acesteia și la momentul utilizării acesteia pentru serviciile
de plată online.
- Prin intermediul Aplicației Paypoint nu
se prelucrează date biometrice, acestea fiind salvate doar în softul
intern al dispozitivului Consumatorului, prin intermediul căruia se
accesează aplicația.
6.4 Temeiul juridic al prelucrării datelor cu caracter
personal – în conformitate cu Art. 6 GDPR:
- Prelucrarea este necesară pentru executarea unui
contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la
cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract;
- Prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii
unei obligaţii legale care îi revine operatorului – respectarea
legislației privind gestionarea evidentelor financiar-contabile;
- Prelucrarea este necesară în scopul unui interes
legitim, respectiv pentru prevenirea fraudelor sau pentru a asigura
securitatea rețelei și a informațiilor în sistemele
informatice, precum și pentru a oferi clienților o
experiență optimă, comunicându-le informații comerciale în
funcție de categoriile de interese și preferințe ale
acestora. În acest scop, Paypoint poate analiza modul în
care consumatorii interacționează cu produsele și serviciile
contractate. Paypoint realizează aceste analize pentru a
înțelege mai bine activitatea și nevoile clienților, cu
scopul de a le oferi servicii/ produsele Paypoint sau ale
partenerilor acesteia (în funcție de permisiunile acordate de
clienți) personalizate. Acest lucru se realizeaza de Paypoint în
baza permisiunilor acordate de către Client.
- Consimțământul persoanei vizate: în cazul în
care motivul legal este reprezentat de consimțământului persoanei
vizate acesta este solicitat de către Paypoint în mod
explicit pentru activități de genul: abonarea pentru primirea unui
buletin informativ, în cazul organizării unor concursuri cu premii, campanii
de marketing, orice tipuri de programe de fidelizare sau diverse campanii
de promovare a unor produse sau servicii, precum și publicitate
online, adaptată intereselor persoanei vizate, prin intermediul
cookie-urilor sau al altor tehnologii similare cu alte date pe care Paypoint le
deține.
Persoana vizată își poate retrage
consimțământul acordat oricând, însă acesta nu se aplică retroactiv în
ceea ce privește datele prelucrate anterior transmiterii solicitării de
retragere a acestuia. Pentru retragerea consimțământului cu privire la
prelucrarea de către Paypoint a datelor Clientului, acesta din
urmă are posibilitatea de a transmite un e-mail la adresa [email protected] sau poate contacta compania la adresa Paypoint Services
S.R.L. : București, Sector 1, Piața Charles de Gaulle nr.15, etaj
8.
6.5 Categoriile de destinatari ai datelor cu caracter
personal
- Partenerii Paypoint (Furnizorii
serviciilor existente în cadrul Aplicației Paypoint)
pentru care acesta procesează plățile respective: companii furnizare
utilitati, telecomunicații, instituții bancare, instituții
financiare nebancare, autorități guvernamentale, alți furnizori
de servicii
- Entitățile care prestează serviciile de
procesare a plăților din cadrul Aplicației Paypoint
- Entități angajate să presteze servicii pentru,
sau pe seama Paypoint, sau a Grupului Paypoint,
precum: furnizori de servicii software/hardware și asistență IT
- Entități care gestionează sau participă la
sistemele de prevenire a fraudelor
- Autorități publice și de reglementare,
organisme guvernamentale, instanțele de judecată – dacă este necesar
(inclusiv dacă legea impune) ori, după caz, o terță entitate sau
organizație – dacă o atare dezvăluire este necesară pentru
respectarea oricăror prevederi legale aplicabile, sau a altor cerințe
legale sau de reglementare. În unele situații, Paypoint are
obligația legală de a dezvălui informațiile dvs. (de exemplu, în
baza unui ordin judecătoresc sau la cererea unui organism de reglementare,
inclusiv către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării
Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
- Instituții guvernamentale, după caz, în scopul
respectării cerințelor legale
6.6 Perioada pentru care sunt stocate datele cu
caracter personal și drepturile persoanelor vizate
În cazul datelor cu caracter personal aferente
tranzacțiilor – acestea sunt stocate pe perioada în care persoana fizică
are calitatea de Client și un an după șteregrea contului de Client,
cu excepția datelor înregistrate în evidențele financiar-contabile,
în conformitate cu cerințele legale în vigoare.
În situația datelor colectate în cazul plăților
efectuate de către consumatori, aferente facturilor emise de către furnizorii
de utilități, telecomunicații, acestea sunt păstrate conform
instrucțiunilor primite de Paypoint de la operatori
(furnizorii de utilități, telecomunicații, etc), în scopul exclusiv
de a justifica către consumatori plățile efectuate.
Evidențele reclamațiilor sunt stocate pe o
perioadă egală cu termenul de prescripție (începând cu data ultimului
răspuns la respectiva reclamație), cu excepția cazului în care se
aplică o perioadă mai lungă din motive comerciale întemeiate sau dacă aceasta este
reglementată printr-o prevedere legală specifică. După expirarea acestei
perioade, datele cu caracter personal vor fi distruse, șterse sau
anonimizate în mod ireversibil (după caz).
Datele de contact înregistrate în baza de date de
marketing a Paypoint sunt stocate până la exercitarea de către
utilizator a dreptului de obiecție sau până la retragerea acordului cu
privire la prelucrare.
Datele de contact înregistrate în baza de date Paypoint pentru
activități de marketing sunt stocate până la exercitarea de către persona
vizată a dreptului de obiecție sau până la retragere acordului cu privire
la prelucrare.
Atât Paypoint cât și ceilalți
Operatori sau Împuterniciți ai acestora care realizează
operaționalizarea Aplicației Paypoint, asigură
persoanei vizate următoarele drepturi:
- De a solicita Operatorului și/sau
Împuternicitului acestuia, accesul la datele sale, de a dispune
rectificarea sau ştergerea acestora sau restricţionarea prelucrării sau a
dreptului de a se opune prelucrării, precum şi a dreptului la portabilitatea
datelor
- De a depune o plângere în faţa unei autorităţi de
supraveghere – Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării
Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în București,
Bulevardul General Gheorghe Magheru nr.28-30, Sector 1, cod postal 010336
În situația în care furnizarea datelor cu caracter
personal reprezintă o obligaţie legală, nerespectarea de către persoana vizată
a oferirii respectivelor informații către Paypoint, aceast din
urmă nu va putea fi în măsură să dea curs solicitării persoanelor vizate de a
efectua respectiva operațiune/tranzacție; din acest considerent, o
astfel de acțiune din partea Paypoint nu va putea fi
considerată ca o încălcare a obligațiilor contractuale față de
persoana vizată, acesta bazându-se pe legalitatea solicitării respectivelor
informații.
În situația în care furnizarea datelor cu caracter
personal reprezintă o obligaţie contractuala, nerespectarea de către persoana
vizată a oferirii respectivelor informații, Paypoint, nu va
putea efectua respectiva operațiune/tranzactie; din acest considerent, o
astfel de acțiune din partea Paypoint nu va putea fi
considerată ca o încălcare a obligațiilor contractuale, față de
persoana vizată.
În situația în care furnizarea datelor cu caracter personal
condiționează încheierea unui contract în care persoana vizată este parte,
iar aceasta refuză să ofere aceste informații, Paypoint se
va afla în imposibilitatea de a putea să încheie respectivul contract.
6.7 Transferuri internaționale de date
Este posibil ca Paypoint să transfere
datele persoanelor vizate către țări din Spațiul Economic European
(SEE), precum și din afara acestuia. SEE este format din țări din
Uniunea Europeană, Elveția, Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Se
consideră că aceste țări au legi echivalente în ceea ce privește
protecția datelor cu caracter personal.
Transferul în afara SEE poate avea loc dacă
serverele Paypoint (respectiv, cele pe care Paypoint stochează
datele) sau furnizorii și prestatorii Paypoint de
servicii furnizează serviciile din afara SEE. Dacă Paypoint transferă
datele Clienților cu caracter personal într-o țară care nu se află în
SEE, Paypoint se va asigura că datele persoanelor vizate sunt
protejate în mod corespunzător. În acest sens, Paypoint se va
asigura că există un acord corespunzător cu privire la transferul de date, în
conformitate cu clauzele contractuale standard aprobate de Comisia Europeană.
Dacă se consideră că în țara respectivă nu există
legi care sunt echivalente standardelor UE în materie de protecție a
datelor, Paypoint va solicita respectivului terț încheierea
unui acord care va reflecta aceste standarde. Dacă transferul nu va avea la
bază un astfel de acord, Paypoint se va asigura că transferul
are întotdeauna la bază un alt mecanism prevăzut de lege pentru a asigura
protecția datelor cu caracter personal.
6.8 Alte informații privind protecția
datelor cu caracter personal și politicile Paypoint puse la
dispoziția persoanelor vizate
Pe lângă informațiile cu privire la protecția
datelor cu caracter personal disponible în cadrul prezentul capitol, Clientul
ia la cunoștință de faptul că Paypoint pune la
dispoziția acestuia, prin existența pe website-ul Paypoint (https://paypoint.ro), a
următoarelor documente:
- Politica Paypoint Services S.R.L. privind
confidențialitatea prelucrării datelor cu caracter personal
- Nota de informare privind datele cu caracter
personal pe care Paypoint Services S.R.L. le poate deține
sau prelucra
- Cerere de acces date cu caracter personal
7. Drepturile și obligațiile părților.
Modificarea contractului
7.1 Paypoint
- Paypoint își rezerva dreptul de a aduce
modificări Condiţiilor Generale Paypoint și/sau
caracteristicilor serviciului oferit. Modificările vor fi comunicate pe
site-ul https://paypoint.ro.
Toate modificările sau inlocuirile vor fi considerate acceptate de către
Client, vor intra în vigoare și vor prevala asupra prevederilor
anterioare.
- Clientul declară că a fost informat cu privire la
posibilitatea modificării de către Paypoint a valorii
taxelor și comisioanelor percepute pentru operațiunile efectuate
prin Aplicația Paypoint sau în legătură cu
aceasta, atat în sensul majorării, cat și al diminuării, și
înțelege ca orice modificare îi va fi notificată pe pagina de Aplicației Paypoint accesibilă
după introducerea de către Client a Elementelor de identificare.
- Paypoint informează
Clientul cu privire la specificațiile privind componentele hardware
și software necesare utilizării Aplicației Paypoint.
- Paypoint pune exclusiv
la dispoziția Clientului Elementele de securitate pentru
utilizarea Aplicației Paypoint.
- Paypoint asigura
securitatea tranzacțiilor prin criptarea mesajelor și prin
recunoașterea automată a Clientului după Elementele de securitate
stabilite.
- Paypoint asigură
executarea instrucțiunilor transmise electronic de către Client, în
conformitate cu reglementările legale în vigoare și cu procedurile
interne ale Paypoint.
- Paypoint își
rezervă dreptul de a dezactiva opțiunea de autentificare cu Amprentă
digitală, în situația în care există suspiciuni privind securitatea
tehnologiei de scanare amprentă, caz în care va informa Clientul, fie
înainte, fie după dezactivarea opțiunii.
- Paypoint poate solicita
Clientului autentificarea cu Parola, după un anumit număr de autentificări
cu Amprenta digitală/Recunoaștere facială, sau după un anumit
interval de timp de la ultima utilizare a Parolei.
- Paypoint își
rezervă dreptul de a dezactiva opțiunea de autentificare cu
Recunoaștere facială, în situația în care există suspiciuni
privind securitatea tehnologiei de scanare recunoaștere facială, caz
în care va informa Clientul, fie înainte, fie după dezactivarea
opțiunii.
7.2 Clientul
- solicită înregistrarea în Contul de Utilizator sau a
instrucțiunilor de plată transmise electronic, prin utilizarea
Elementelor de securitate.
- asigură componentele hardware și software
necesare utilizării Aplicației Paypoint, conform
specificatiilor primite din partea Paypoint, precum și
securitatea dispozitivului de pe care accesează Aplicația Paypoint.
- își asumă întreaga responsabilitate pentru
corectitudinea și caracterul complet al datelor introduse precum
și a tranzacțiilor ordonate electronic.
- se obligă să informeze Paypoint de
îndată, fără o întârziere nejustificată, dacă o persoană neautorizată a
luat cunoștință de Elementele de securitate sau acestea au fost
pierdute ori furate sau utilizate fără drept.
- se obligă să nu copieze, vândă, închirieze, să
înstrăineze sub orice altă formă ori să permită utilizarea de către
persoane neautorizate a Aplicației Paypoint sau
a Elementelor de securitate și să nu păstreze Codul PIN și
Parola împreună.
- se obligă să păstreze confidențialitatea cu
privire la Elementele de securitate pe întreaga durată a
Contractului.
- se obligă să comunice Paypoint, în
modalitățile agreate, orice schimbare a datelor sale personale
și/sau de contact, inclusiv schimbarea numărului de telefon mobil.
Ulterior modificării, toate notificările Paypoint în
legătură cu prezentul Contract vor fi transmise la noile date de contact
(inclusiv la noul număr de telefon mobil) comunicate Paypoint.
În caz contrar, Paypoint nu va fi răspunzătoare pentru
orice eventual prejudiciu cauzat Clientului, iar comunicarea transmisă
de Paypoint la datele de contact înregistrate în
evidențele sale va fi considerată valabilă.
- are obligația sa depună la Paypoint autorizațiile/formularele/informațiile
prevăzute de lege și/sau documentele originale în baza cărora se
efectuează operațiunile de plată, în situația în care
legislația în vigoare prevede această obligație sau în cazul în
care Paypointsolicită acest lucru în mod expres, conform
procedurilor sale interne. În aceste cazuri, în termen de maximum 10 zile
calendaristice de la data primirii ordinului dat de Client prin Aplicația Paypoint,
acesta are obligația să depună la Paypoint autorizațiile
prevăzute de lege și/sau documentele originale, în baza cărora s-a
efectuat tranzacția. În cazul în care Clientul nu respectă aceasta
cerinta, întreaga răspundere pentru executarea tranzacției și
riscurile aferente vor reveni Clientului.
- să utilizeze Aplicația Paypoint cu
respectarea tuturor prevederilor prezentului Contract.
8. Răspunderea părților
8.1 Paypoint nu este responsabilă pentru
niciun fel de pagube decurgând din utilizarea neautorizată a Aplicației Paypoint (fie
ca Elementele de Securitate primite de către Client au fost pierdute, furate
sau utilizate fără drept) în cazul în care Clientul a acționat în mod
fraudulos sau nu și-a respectat obligațiile contractuale referitoare
la utilizarea Aplicației Paypoint și păstrarea
Elementelor de Securitate, cu intenție sau din neglijență gravă.
Clientul suportă toate pierderile, fără limită de sumă, legate de orice
operațiuni neautorizate dacă acestea rezultă în urma fraudei Clientului
sau a nerespectării intenționate sau din neglijență gravă a uneia sau
mai multor obligații care îi revin în temeiul Contractului.
În cazul în care nu a acționat fraudulos, Clientul
nu suportă nicio consecință financiară care rezultă din utilizarea Aplicației Paypoint în
cazul în care Elementele de securitate au fost pierdute, furate sau folosite
fără drept (i) după notificarea Paypoint cu privire la
acest eveniment realizată în conformitate cu prevederile art. 8.1 din prezentul
Contract, (ii) în cazul în care Paypoint nu solicita o
autentificare strictă a clienților, (iii) în cazul în care nu a
putut detecta evenimentul înaintea efectuării unei plăți, (iv) pierderea
a fost cauzată de o acțiune/inacțiune a unui angajat, agent sau a
unui prestator de servicii de plată sau a unei entități căreia i-au fost
externalizate activități, (v) Paypoint nu i-a pus
la dispoziție mijloacele de notificare a evenimentului în orice
moment.
- 8.1.1 Clientul își manifestă
consimțământul pentru efectuarea unei operațiuni fie prin
apăsarea butonului “OK/Autorizează/Confirmă”, fie prin
introducerea Parolei și confirmarea suplimentară a tranzactiei, dacă
este cazul.
- 8.1.2 Paypoint nu poartă
răspunderea pentru acuratețea niciunei informații
transmise Paypoint de către Client sau de către orice terță
persoană prin Aplicația Paypoint și nici
pentru verificarea modului de utilizare a Elementelor de securitate,
neavând obligația sa verifice corectitudinea sau caracterul complet
al unor astfel de informații sau condiții.
- 8.1.3 Paypoint nu poartă
răspunderea (cu excepția cazurilor prevăzute la art. 8.1.1 pentru
nici o pierdere și pentru nici un prejudiciu suferite de Client,
generate de cauzele specificate mai jos: (i) dacă Clientul este
împiedicat să acceseze în orice moment Aplicația Paypoint de
întreruperea sau defecțiunea sau întârzierile intervenite în
serviciile de comunicație sau în legătură cu Aplicația Paypoint,
atunci cand acestea din urmă se datorează unui caz fortuit sau eveniment
de forță majoră; (ii) când informațiile recepționate
de către Client prin Aplicația Paypoint sunt
incorecte, incomplete sau întârziate, ca rezultat al unei situații
prevăzute la pct. 7.1. lit. (i) de mai sus; (iii) imposibilitatea
utilizării serviciului în perioadele de mentenanță (revizie tehnică),
care vor fi anunțate în prealabil de către Paypoint.
- 8.1.4 Paypoint nu își asumă
responsabilitatea pentru operațiunile care nu pot fi onorate din
cauza lipsei de disponibilității sau insuficienței fondurilor în
contul Clientului, erorilor de completare, informațiilor eronate sau
contradictorii transmise de Client către Paypoint,
ilegalității operațiunilor, întârzierii în transmiterea
instrucțiunilor de către Client către Paypoint,
dispozițiilor executorii ale autorităților judiciare, organelor
administrative, jurisdicționale, ale executorilor judecatoresti sau
bugetari sau ale oricăror autorități ale statului competente în acest
sens.
- 8.1.5 Dacă din motive imputabile Clientului, Paypoint va
face cheltuieli sau va suferi pierderi care au legătură cu
operațiunea pe care o execută în temeiul acestui Contract, acestea
vor fi suportate de către Client. În această situație, Paypoint este
autorizată să recupereze suma respectivă direct din contul Clientului, cu
notificarea acestuia.
- 8.1.6. Paypoint nu este
responsabilă pentru securitatea dispozitivelor (smartphone-uri/tablete) de
pe care Clientul accesează Aplicația Paypoint și
pentru niciun fel de pagube/pierderi decurgând din utilizarea Aplicației Paypoint de
pe calculatoare/laptopuri/smartphone-uri nesecurizate sau infectate cu
viruși, smartphone-uri sau tablete cu modificări ce pot afecta
securitatea dispozitivului și/sau infectate cu viruși.
- 8.1.7. Răspunderea Paypoint faţă de
Client este limitată la pagubele suferite de către acesta, care sunt o
consecință directă și necesară a neexecutării vreunei
obligații din partea Paypoint și numai atunci
când acestea sunt cauzate cu intenție sau din culpa gravă de
către Paypoint, cu încălcarea Condițiilor Generale de
Afaceri. Paypoint nu este răspunzătoare pentru
prejudiciile cauzate Clientului dintr-o simplă imprudență sau
neglijență.
8.2 Clientul își asumă responsabilitatea cu privire
la păstrarea și utilizarea Elementelor de securitate, Codurilor PIN
Tranzacție și la securitatea dispozitivelor de pe care
accesează Aplicației Paypoint și va suporta
toate pierderile și riscurile decurgând din divulgarea Elementelor de
securitate, Codurile PIN Tranzacție sau utilizarea de către terte persoane
a Aplicației Paypoint, în condițiile prevăzute în
art. 8.1 de mai sus.
Clientul ia la cunoștință și este de
acord că divulgarea de către acesta - prin transmitere către terțe
persoane fizice sau entități juridice, în format electronic, letric sau
orice altă formă de tipul scanare, fotografiere - a Elementelor de Securitate,
a Codurilor PIN, Codurile de Tranzacție aferente produselor de tipul
E-money (vouchere de tipul prepaid) disponibile în cadrul Aplicației
Paypoint, se realizează exclusiv pe propria răspundere a Clientului.
Paypoint nu va returna sumele
achitate de către Client pentru achiziționarea acestor tipuri de produse,
în situația în care Clientul va înainta o astfel de solicitare către Paypoint,
sau către instituțiile financiar-bancare partenere ale Paypoint,
care asigură suportul în vederea decontării acestor tranzacții.
8.3. Paypoint va răspunde către Client
numai pentru prejudiciul provocat în mod direct acestuia.
9. Blocarea accesului la contul de utilizator
din Aplicația Paypoint
9.1 În cazul în care Clientul își pierde Elementele
de Securitate sau acestea îi sunt furate sau utilizate fără drept, Clientul are
obligația de a notifica Paypoint imediat ce a cunoscut
aceasta împrejurare, fără o întârziere nejustificată, utilizând adresa de
e-mail [email protected] sau prin blocarea efectivă a accesului online, conform art. 9.2
lit.b). Blocarea online poate fi făcută oricând, serviciul fiind disponibil 24
de ore din 24.
9.2 Blocarea efectivă a accesului online la Contul de
Utilizator poate avea loc în următoarele cazuri:
- Clientul a informat Paypoint despre
pierderea, furtul ori înstrăinarea Elementelor de securitate. În acest
caz, până la emiterea unor noi Elemente de securitate, accesul Clientului
la contul/conturile sau/sale prin intermediul Aplicației Paypoint este
blocat.
- Paypoint a restricționat accesul Clientului la
Contul de Utilizator/ Conturile de Client. În această situație, Paypoint va
notifica Clientul în această privință în același timp cu și
prin modalitatea agreată pentru notificarea blocării contului/conturilor
sale (conform prevederilor Condițiilor Generale de Afaceri).
- dacă există suspiciuni de utilizare frauduloasă/
neautorizată a Elementelor de securitate.
- dacă este necesar pentru protejarea Clientului sau
a Paypoint de posibile viitoare prejudicii.
- Clientul va contacta Paypoint în
vederea deblocării accesului la Conturile de Client în cel mai scurt timp
posibil. Pentru cazurile prevăzute la art.9.2 lit.c)-d) deblocarea
accesului la cont se va realiza numai după încetarea cauzei care a condus
la blocarea Contului de Utilizator.
10. Legislația și jurisdicția
aplicabile
10.1 Prezentul contract este guvernat și interpretat
în conformitate cu legislația română.
10.2 Părțile vor încerca să soluționeze pe cale
amiabilă orice divergență decurgând din sau în legătură cu relația
lor contractuală născută în baza prezentului Contract. Dacă soluţionarea pe
cale amiabilă nu este posibilă, părţile se vor adresa instanţelor de judecată
competente din București, cu excepția situațiilor în care legea
prevede în mod expres și imperativ competența altei instanțe de
judecată. Totodată, Clientul a fost informat că are posibilitatea de a se
adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, la
adresa : București, Bulevardul Aviatorilor nr.72, sector 1, cod
poștal 011865, Telefonul consumatorilor: 021/9551, https://anpc.ro/
11. Prevederi finale
11.1 Prezentul Contract se încheie pe o perioadă
nedeterminată, urmând să înceteze prin una din următoarele
modalități:
- prin acordul părților
- prin rezilierea de către Paypoint, prin
notificarea scrisă a Clientului, transmisă prin e-mail, cu efect imediat
de la data menționată în notificare, în cazul neîndeplinirii de către
Client a oricărei obligații prevăzute în sarcina sa (inclusiv pentru
neexecutarea de mică însemnătate cu caracter repetat); în cazul
neîndeplinirii la termen a oricărei obligații prevăzute în sarcina
sa, Clientul este de drept în întârziere
- în situația în care Paypoint întrerupe
sau încetează furnizarea Aplicației Paypoint. În
această situație Paypoint va notifica Clientul
anterior întreruperii sau furnizării serviciului
- denunțarea unilaterală de către oricare dintre
părți : Paypoint va putea denunța unilateral
relația contractuală cu o notificare prealabilă a Clientului de 15
zile, transmisă pe hârtie, pe suport electronic sau prin Aplicația Paypoint.
Clientul poate exercita oricând dreptul de denunţare unilaterală a
relației contractuale, numai cu îndeplinirea prealabilă a obligaţiei
de achitare integrală a tuturor datoriilor sale faţă de Paypoint,
fără a invoca vreun motiv și fără taxe
suplimentare/penalități.
11.2 Prezentul Contract se încheie în limba română. Limba
de comunicare dintre Client și Paypoint va fi limba
română.
11.3 Clientul declară că a luat cunoștință, de
Condițiile Generale de Afaceri ale Paypoint, care fac parte
integrantă și cu care se completează prezentul Contract. În caz de
discrepanță între prevederile prezentului Contract și Condițiile
Generale de Afaceri ale Paypoint, prevederile prezentului Contract
prevalează.
Totodată, Clientul declară că a citit și a
înțeles Capitolul 6 - Prelucrarea datelor cu caracter personal - fiind
informat inclusiv cu privire la drepturile de care dispune și cu privire
la faptul că informațiile complete și actuale cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal de către Paypoint, precum
și documentele menționate la 6.8. disponibile pe website-ul Paypoint (https://paypoint.ro).
11.4 Cu excepția cazului în care se prevede altfel
în prezentul Contract, toate notificările sau orice alte comunicări între Paypoint și
Client vor fi efectuate în modalitățile prevăzute în Capitolul
„Notificări” al Condițiilor Generale de Afaceri.
11.5 Contactarea reprezentanților Paypoint va
putea fi făcută fie prin soluția de chat disponibilă în aplicație sau
prin e-mail, la adresa [email protected] .
11.6 Clientul declară că a citit, înțeles și
este de acord în totalitate cu Contractul privind furnizarea Aplicației Paypoint,
inclusiv și în mod expres cu prevederile art. 3.1, art. 4.1, art. 5.3-5.6,
art. 7.1 lit. b-c, art. 7.2 (1) lit. a, c și h, art. 8.1, art. 8.2, art.
8.3, art. 9.1, art. 9.2, art. 10, art. 11.1, art.11.3 și art 11.5 din
prezentele Condiții Generale. Tranzacțiile se pot efectua numai dacă
Clientul își exprimă acordul cu privire la prezentele Condiții
generale privind furnizarea Aplicației Paypoint
Prin bifarea Condițiilor generale privind
furnizarea Aplicației Paypoint, Clientul își exprimă
acordul cu privire la acestea,acest acord reprezentând contractul încheiat
între Client și Paypoint Services S.R.L.
Prin bifarea Informării privind prelucrarea datelor cu
caracter personal, Clientul ia cunoștină de condițiile în care Paypoint
Services S.R.L. prelucrează datele cu caracter personal.